ועד בית חיצוני

ניהול ועד בית חיצוני

ועד הבית של כל בניין נבחר ברוב רגיל באספת דיירים מאורגנת. תפקידו של הוועד הוא לדאוג לצרכי התחזוקה השוטפים של הבניין, לגבות כספי ועד מהדיירים, לנהל פנקס חשבונות ואת קופת הוועד ועוד. במידה ויש תקלה במערכת החשמל בבניין למשל, במעלית או בכל דבר אחר הקשור לשטחים הציבוריים בבניין מייעדים את הוועד והוא האחראי להזמין איש מקצוע, להתמקח על המחיר, להשגיח עליו במהלך התיקון ולשלם לו. יש בכך יתרונות להיות ועד הבית אך גם חסרונות רבים הקשורים בהשקעת זמן, סכסוכים פוטנציאלים עם שכנים לענייני תחזוקת הבניין ו/או גביית מיסי הוועד ועוד. לעתים האחראיות כל כך כבדה ולא נעימה לדיירי הבניין או שישנם סכסוכים שפשוט כדאי להימנע מהם ולייצר את העבודה לוועד בית חיצוני.

על מה אחראי ועד הבית?

ועד הבית יהיה אחראי על התחזוקה השוטפת של הבניין, גביית כספים, הזמנת אנשי מקצוע, ליווי שלהם ועוד. גביית הכספים היא הדבר הבסיסי שוועד הבית עושה. מסי ועד הבית נקבעים באספת דיירים מאורגנת בה קובעים את גובה דמי ועד הבית המקובלים לפחות על רוב דיירי הבניין. מיסים אלו ישמשו לתחזוקה השוטפת של הבניין. לדוגמה: אם כל משפחה משלמת 100 שקלים בחודש לוועד הבית ויש 30 משפחות בבניין הרי שכל חודש יהיו 3000 שח נוספים לקופת וועד הבית שישמשו לאחזקת הבניין. האחזקה השוטפת תהיה כוללת שירותי ניקיון ושטיפה של הבניין, עבודות גינון, הדברות תקופתיות בגינת הבניין, טיפול במעלית ועוד. בבניינים יוקרתיים דמי הוועד יהיו גבוהים יותר אך גם שירותי התחזוקה השוטפים עשויים לכלול חדר כושר, בריכה, שירותי אבטחה ושירותים מתקדמים נוספים.

מדוע כדאי להעביר את ועד הבית לניהול חברה חיצונית?

לא פעם דיירים מסתכסכים אחד עם השני בעקבות נושאים הקשורים לוועד הבית. לדוגמה דיירים שאין לכם יכולת לשלם או מורחים את ועד הבית עם תשלומים מה שלא פייר כלפי הדיירים האחרים המשלמים בזמן עשויים לגרום לאנשי ועד הבית להתעצבן מכך שהם צריכים לרדוף אחרי דיירים ולגרום למריבות. כמו כן לעתים החלטות שונות הקשורות לוועד הבית עשויות לא למצוא חן בעיני חלק מהדיירים וכך הלאה. לעתים הסכסוכים, האווירה הלא נעימה, נושא גביית התשלומים ועוד – עשויים להיחסך על ידי הוצאת ההתעסקות של ועד הבית לחברה חיצונית.

שירותי ניהול ועד בית חיצוני של ארקל:

ארקל תפעל בנחישות וברגישות לגביית מיסי ועד הבית ותנהל ביד רמה את השירות. החברה מספקת שירותי ניהול בניינים ברמה הגבוהה ביותר כך שאם תצטרכו אנשי מקצוע לטיפול בתקלות שונות ותחזוקה שוטפת תוכלו לחסוך זמן, התעסקות ועלויות רבות בעבודה עם חברת הניהול ארקל על כל המעטפת במקום אחד. החברה תטפל בגביית תשלומי הוועד מהדיירים, תנהל את קופת הוועד ואת פנקס החשבונות אותו היא תציג לדיירים באספה שנתית מסודרת ותספק מענה לכל צורך במהירות ובמקצועיות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה
אולי יעניין אתכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה