חברת ניהול ועד בית

חברת ניהול ועד בית

ניהול ועד בית יכול להיות כאב ראש לא קטן. מדובר בתפקיד עם אחראיות רבה, כזה המצריך לא רק לדאוג לתחזוקה השוטפת של הבניין אלא גם לניהול פנקס חשבונות תקין, ניהול חשבון ועד הבית, גביית כספים מדיירים ועוד. לעתים רבות הדיירים בבניין מעדיפים להוציא את ניהול הוועד אל חברת ניהול ועד בית חיצונית, כזו שתספק להם את השירות המתבקשת באופן ניטרלי ללא מעורבות של אחד הדיירים בבניין.

מה על אחראי ועד הבית?

ועד הבית הוא למעשה נציג מטעם הדיירים האוסף את כספי הוועד מהדיירים ומפקיד אותם אל חשבון הוועד. חשבון זה מתפקד כקופת כספים משותפת של הבניין והכסף בו מיועד לטובת אחזקה שוטפת של הבניין לרווחת הדיירים. כאמור אם היה מדובר בבית קרקע פרטי הרי שכל בעל בית יטפל בבית שלו, בגינה, בשטח, בחניה וכל מה שקשור לשטח הפרטי שלו. כאשר מדובר בבניין מגורים הרי שיש שטחים ציבוריים משותפים כמו גינה, חדר האשפה, אזור המחסנים, חדר המדרגות, חדר הלובי וכמובן שטחי הקומות הציבוריים. כל אלו דורשים בניקיון, תחזוקה שוטפת, ניהול מערכות חשמל ועוד. גם מערכת האינסטלציה של הבניין לרוב תהיה משותפת, מערכת הגז ועוד.

מי מנהל את ועד הבית ואיך זה נבחר?

ועד הבית נבחר ברוב קולות רגיל באספת הדיירים השנתית או אספה חוקית מאורגנת של הדיירים בה בוחרים להדיח את הוועד הנוכחי ולהחליפו. כאמור נציג ועד הבית הנבחר הוא זה שיגבה את הכסף מהדיירים, ינהל את פנקסי החשבונות והכספים והוא יהיה הכתובת של הדיירים להתראה בפני תקלות תחזוקה שונות בבניין. ועד הבית גם יהיה אחראי להזמין אנשי מקצוע במקרים שונים כמו למשל איטום וזיפות לגג, הדברה תקופתית וטיפול בגינה, תיקון תקלות שונות ועוד.

חברת ניהול ועד בית

השכרת חברת ניהול ועד בית ניטרלית:

לעתים רבות כאשר לא תהיה הסכמה לגבי ועד הבית או שזה גורר "מלחמות" מיותרות בין הדיירים גם במקרה של רוב קטן לאחד הצדדים לגבי מי יהיה נציג הוועד או כאשר הדיירים עצמם לא ירצו לריב עם אף אחד ולנהל בעצמם את הוועד – מה שיקרה הוא שניתן יהיה להשכיר חברת ניהול ועד בית חיצונית או חברת אחזקת מבנים כמו ארקל למשל שתנהל את ועד הבית ואת התחזוקה השוטפת של הבניין. יש חברות המספקות רק שירותי ניהול ועד בית ואחרות המספקות גם שירותי אחזקה שוטפים לבניין. בהתאם לצרכי הדיירים תוכלו לבחור את השירות המבוקש לכם ולהיפתר מהאחראיות וההתעסקות עם ניהול ועד הבית וכל הכרוך בכך.

הזמנת אנשי מקצוע וטיפול בתקלות:

חברת ועד הבית תדאג להזמין אנשי מקצוע לטיפול בתקלות שונות וללוות אותם בזמן ההגעה והטיפול בתקלה בבניין.

ניהול חשבון ועד הבית והנהלת חשבונות:

חברת ניהול ועד הבית גם תנהל באופן שוטף את קופת הוועד ופנקסי החשבונות וכמובן תציג אותם בפני הדיירים באספות התקופתיות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה
אולי יעניין אתכם

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה